flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення практики розгляду Ватутінським міським судом адміністративних матеріалів в 2015 році

26 квітня 2016, 09:41

 В  2015  року   до   Ватутінського  міського  суду   Черкаської   області    надійшло   130 матеріалів   про    адміністративні  правопорушення,  в  тому  числі:

    порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці, за що передбачена відповідальність ст.. 41 КУпАП., надійшли одні матеріали, які розглянуті з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу, який сплачено добровільно у повному обсязі;

             порушення правил використання об’єктів  тваринного світу, за що передбачена відповідальність ст.. 85 КУпАП надійшло 5 справ, які розглянуті із накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу на загальну суму 1700 грн( добровільно сплачено 1020 грн.)

         порушення порядку придбання чи збуту об*єктів тваринного або рослинного світу, правил утримання диких тварин у неволі або в напіввільних умовах,  за що передбачена відповідальність ст..88-1 КУпАП – 9 матеріалів, з яких:

            -1 повернуто для належного оформлення

            -7 розглянуто з накладенням  на  винних  осіб  адміністративного  стягнення у  виді  штрафу   на   загальну  суму  918 гривень (сплачено добровільно 308 гривень);

           перевищення водіями транспортних засобів встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху, за що передбачена відповідальність ст..122 КУпАП – 1 матеріали, які були розглянуті з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 680, які сплачені добровільно в повному обсязі;

за порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, за що передбачена відповідальність ст..124 КУпАП – 33 матеріалів:

- 6 повернуто,з яких  3 для належного оформлення

- 26 матеріалів розглянуто з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу на загальну суму 9250 гривень (сплачено добровільно 8180 гривень);

- по одним адміністративним матеріалам провадження закрито в зв’язку з відсутністю  події і складу адміністративного правопорушення

   за  керування    транспортними   засобами або суднами особами,  які     перебувають  в    стані     алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння  або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, за що передбачена відповідальність ст..130 КУпАП - 37 матеріалів, з   яких:

         -   6 повернуто для належного оформлення;

         -  21 розглянуто з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу на загальну суму 72 000 грн. (55 400 сплачено добровільно)

         - 6 матеріалів розглянуто з накладанням адміністративного стягнення у виді позбавлення спеціального права;

         - 1 матеріали з накладенням адміністративного стягнення у виді адміністративного арешту;

         - по 2-м адміністративним матеріалам провадження закрито в зв’язку з відсутністю  події і складу адміністративного правопорушення

             порушення правил про валютні операції, за що передбачена відповідальність ст..162 КУпАП – 2 матеріали, які розглянуті з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу на суму 510 грн., які сплачені добровільно та попередження.

порушення порядку провадження господарської діяльності, за що передбачена відповідальність ст..164 КУпАП -  5матеріалів, з яких

- для належного оформлення повернуто1 матеріал;

- 4 матеріали розглянуто  з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу на загальну суму 1370 грн., з яких добровільно сплачено 1020 грн.

дрібне   хуліганство, за що передбачена відповідальність ст..173 КУпАП – 2 матеріали, які було розглянуто з накладенням адміністративного стягнення у виді адміністративного арешту.

  вчинення  насильства  в  сім*ї, за що передбачена відповідальність ст..173-2 КУпАП - 13 матеріалів,  з  яких:

- 5матеріалів розглянуто, з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу на загальну суму 297 грн., з яких добровільно сплачено 187 грн.

- 6 матеріалів з накладанням адміністративного стягнення у виді громадських робіт;

-1 матеріал з накладанням адміністративного стягнення у виді адміністративного арешту;

 невиконання  батьками   або  особами,  що  їх   замінюють, обов*язків   щодо    виховання   дітей ), за що передбачена відповідальність ст..184 КУпАП -  6 матеріалів, 1 з яких повернуті для належного оформлення, 3 розглянуто з накладанням адміністративного стягнення у виді штрафу на загальну суму 88 грн.; 2 розглянуто із застосуванням адміністративного стягнення у виді попередження;

порушення правил адміністративного нагляду, за що передбачена відповідальність ст..187 КУпАП – надійшло 2 адміністративних матеріалів, які  розглянуті з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафуна загальну суму 221 грн., 170 сплачено добровільно;

порушення порядку виробництва, зберігання, перевезення, торгівля та використання піротехнічних засобів, за що передбачена відповідальність ст..195-6 КУпАП  -  1 матеріал,  який   був  розглянутий   з  накладенням  адміністративного  стягнення   у виді  штрафу в   розмірі    595 гривень з конфіскацією предмета (   штраф  був  сплачений  добровільно).

умисне зіпсуття паспорта чи втрата його з необережності, за що передбачена відповідальність ст..198 КУпАП – 1 матеріали, які розглянуті із застосуванням заходів впливу, передбачених ст. 24-1 КУпАП.

Більшість справ становлять справи за скоєння правопорушень передбачених ст. 124 КУпАП, що передбачає відповідальність за порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, та ст..130 КУпАП, що передбачає відповідальність за керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння.

Судом при визначенні покарання враховується, що основна мета адміністративного стягнення - виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

З вивчених справ вбачається, що при накладенні адміністративного стягнення судом завжди враховується характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність.

Аналіз видів накладених судом адміністративних стягнень дає можливість зробити висновок, що найчастіше до правопорушників застосовується штраф.

Виконанням постанов про накладення адміністративних стягнень у вигляді громадських робіт займається кримінально-виконавча інспекція, що істотно впливає на виправлення правопорушників та попередження вчинення ними нових правопорушень, оскільки при ухиленні останніми від відбуття покарання кримінально-виконавча інспекція звертається до суду з поданням про заміну громадських робіт адміністративним арештом на підставі ст.. 321-4 КУпАП.

Всі   матеріали   про  адміністративні   правопорушення   були  судом    розглянуті  в установлені законом строки.

Всі особи, які притягалися до адміністративної відповідальності про день, час і місце розгляду матеріалів повідомлялися належним чином судовими повістками, і тільки в разі їх неявки і відсутності клопотання про відкладення розгляду справи матеріали розглядалися у відсутності правопорушників.  На розгляд матеріалів викликалися потерпілі, свідки.

Отримавши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності осіб,  суддя перевіряв чи належить до його компетенції розгляд даної справи, чи правильно складено протокол та інші матеріали, чи сповіщено осіб які беруть участь у справі про час і місце її розгляду, чи підлягають задоволенню клопотання особи яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників. Після вирішення зазначених питань призначався розгляд справи та всі зацікавлені особи повідомлялися про день, час і місце розгляду справи..

Розгляд справи розпочинався оголошенням справи, встановлювалися особи які з*явилися на розгляд справи, цим особам роз*яснювалися права та оголошувалась  посадова особа, яка розглядала дану справу. Особам які  з*явилися на розгляд справи надавалася можливість дати пояснення..

Суддя при розгляді справи про адміністративне правопорушення з*ясовував: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом*якшують чи обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з*ясовував інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Розглянувши справу про адміністративне правопорушення суддя виносить постанову по справі. Дана постанова містить найменування органу (посадової особи), який виніс постанову, дату розгляду справи; відомості про особу, щодо якої розглядається справа; викладення обставин установлених при розгляді справи; зазначення нормативного акта, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення; прийняте по справі рішення. Постанова по справі про адміністративне правопорушення підписується суддею, який розглядав справу.

 

Голова Ватутінського                                                                        В.А.Здоровило

міського суду                                                             

 

 

 

вик. І.С.Безвершенко