Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
В першому півріччі 2016 року до Ватутінського міського суду Черкаської області надійшло 109 матеріалів про адміністративні правопорушення, в тому числі:
порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці (ст.41 КУпАП) – 5 справ, 1 з яких розглянута з накладенням адміністративного стягнення, 4 закрито в зв’язку з відсутністю події та складу правопорушення;
дрібне викрадення чужого майна (ст.51 КУпАП) – 1 справа;
порушення правил використання об’єктів об’єктів тваринного світу (ст.85 КУпАП) – 1 справа;
перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху (ст.122 КУпАП) – 1 справа, яка була повернута;
порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна (ст.124 КУпАП) – 19 справ, 15 з яких розглянуто з накладанням адміністративного стягнення у виді штрафу, 2 з позбавленням спеціального права, 2 справи закрито в зв’язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення
керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції (ст.130 КУпАп)– 23 справи, з яких:
- 5 справ розглянуту з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу, 7 з позбавленням спеціального права, 4 – адміністративний арешт 4 провадження закрито в зв’язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення 1 із закінченням строків накладення адміністративного стягнення , 2 справи - залишок нерозглянутих справ на кінець звітного періоду;
торгівля з рук у невстановленому місці (ст.160 КУпАП) – 3 справи, які розглянуті з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу.
порушення вимог щодо повідомлення конфліктів інтересів(ст.172 КУпАП) – 2 справи;
дрібне хуліганство(173КУпАП) – 13 справ, 6 з яких розглянуто із накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу, 3 – громадські роботи, 1- адміністративний арешт.
вчинення насильства в сім*ї(173-2 КУпАП) – 22 справи, 17 з яких розглянуто з накладенням адміністративного стягнення у виді громадських робіт, 1 – адміністративний арешт, 2 справи закрито в зв’язку з відсутністю складу і події адміністративного правопорушення, 2 справи залишок на кінець звітного періоду;
невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов*язків щодо виховання дітей(ст.184 КУпАП) - 10 справ, 6 з яких розглянуто з накладенням адміністративного стягнення у виді попередження, 2 накладенням штрафу, 2 закрито в зв’язку з відсутністю складу і події адміністративного правопорушення
порушення правил адміністративного нагляду – 2 справи, які розглянуті з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу.
Більшість справ становлять справи за скоєння правопорушень передбачених ст..130 КУпАП, що передбачає відповідальність за керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції та ст.173 КУпАП за вчинення насильства сім’ї.
Судом при визначенні покарання враховується, що основна мета адміністративного стягнення - виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
З вивчених справ вбачається, що при накладенні адміністративного стягнення судом завжди враховується характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність.
Аналіз видів накладених судом адміністративних стягнень дає можливість зробити висновок, що найчастіше до правопорушників застосовується штраф.
Виконанням постанов про накладення адміністративних стягнень у вигляді громадських робіт займається кримінально-виконавча інспекція, що істотно впливає на виправлення правопорушників та попередження вчинення ними нових правопорушень, оскільки при ухиленні останніми від відбуття покарання кримінально-виконавча інспекція звертається до суду з поданням про заміну громадських робіт адміністративним арештом на підставі ст.. 321-4 КУпАП.
Всі матеріали про адміністративні правопорушення були судом розглянуті в установлені законом строки.
Всі особи, які притягалися до адміністративної відповідальності про день, час і місце розгляду матеріалів повідомлялися належним чином судовими повістками, і тільки в разі їх неявки і відсутності клопотання про відкладення розгляду справи матеріали розглядалися у відсутності правопорушників. На розгляд матеріалів викликалися потерпілі, свідки.
Отримавши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності осіб, суддя перевіряв чи належить до його компетенції розгляд даної справи, чи правильно складено протокол та інші матеріали, чи сповіщено осіб які беруть участь у справі про час і місце її розгляду, чи підлягають задоволенню клопотання особи яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників. Після вирішення зазначених питань призначався розгляд справи та всі зацікавлені особи повідомлялися про день, час і місце розгляду справи..
Розгляд справи розпочинався оголошенням яка справа слухається, встановлювалися особи які з*явилися на розгляд справи, цим особам роз*яснювалися права та оголошувалась посадова особа, яка розглядала дану справу. Особам які з*явилися на розгляд справи надавалася можливість дати пояснення.
Суддя при розгляді справи про адміністративне правопорушення з*ясовував: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом*якшують чи обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з*ясовував інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Розглянувши справу про адміністративне правопорушення суддя виносить постанову по справі. Дана постанова містить найменування органу (посадової особи), який виніс постанову, дату розгляду справи; відомості про особу, щодо якої розглядається справа; викладення обставин установлених при розгляді справи; зазначення нормативного акта, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення; прийняте по справі рішення. Постанова по справі про адміністративне правопорушення підписана суддею, який розглядав справу.
Голова суду В.А.Здоровило